Sekolah Menengah Teknik Jalan Stadium

Sistem Register Kami Telah Dibaik Pulih.Harap Maaf Diatas Semua Kesulitan.

Teknik Jalan Stadium Oficcial Forum


    Cerita Lawak

    Share

    wafa
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Female
    Number of posts : 610
    Age : 25
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-02

    Re: Cerita Lawak

    Post by wafa on Wed Sep 10, 2008 5:04 pm

    Broken English

    Seorang pemandu yang berbosskan org putih dari Amerika sedang membawa
    bossnye.. tiba-tiba kereta dihadapannya berhenti mengejut menyebabkan
    dia telah menyodok kereta tersebut. Pemandu tersebut pun meminta maaf
    dari boss nya....:

    Pemandu: Sorry Sir, I brake brake, do not eat. After I check the
    wheel no flower again. (maaf Tuan, saya brek-brek, tak makan, selepas
    saya cek tayarnya tak ada bunganya lagi)

    Orang putih tu pun mahu keluar dan ikut sama marahkan pemandu kereta
    dihadapan. Tapi pemandu tersebut menghalangnya... Kata pemandu
    tersebut:

    Pemandu: Don't enter mix, Sir! The bring that car if not wrong I, is
    the children fruit from manager moneys, he stupid doesn't play! Let
    he taste. (Jangan masuk campur, Tuan! Yang bawa kereta itu kalo tak
    salah saya, anak buah dari pengurus kewangan, dia memang bodoh bukan
    main... Biar dia rasa)

    Besoknya si pemandu tak masuk kerja, lusanya, bila dia masuk kerja,
    si boss orang putihnya bertanya:

    Boss : Why didn't you come to work?

    Pemandu : I am sorry boss, my body is not delicious, my body taste
    like enter the wind. (maaf boss, badan saya tidak sedap, badan saya
    rasanya macam masuk angin)

    (hahahaaa..hidup nih kalau serious sangat... amat membosankan)

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Thu Sep 11, 2008 6:24 pm

    Malam Pertama Kali


    Seorang gadis pergi makan malam kerumah orang tua kekasihnya.Ini adalah makan malam pertama dengan keluarga kekasih dan dia begitu gugup.

    Mereka semua duduk di sebuah meja makan dan mulai menikmati hidangan enak yang tersaji.

    Beberapa saat kemudian si gadis mulai merasa kurang selesa akibat rasa gugup yang keterlaluan dan broccoli casserole yang dimakannya.

    Hampir menangis rasanya ia berusaha menahan kentut. namun karena sudah tidak tahan, tak ada pilihan lain, dia putuskan untuk mengeluarkan sedikit kentut agar terasa agak lega.

    Kentut itu tidak begitu nyaring, tapi semua orang di meja makan mendengar bunyi kentutnya.

    Belum sempat rasa malu menyerbu si gadis, bapa kekasihnya melihat ke anjing keluarga yang asyik mengendus-endus di kaki si gadis, dan berkata dalam nada yang agak tinggi,"Doggy!"

    Si gadis berfikir, "wah ini bagus!" dan segaris senyum lebar menghias wajahnya. Beberapa menit kemudian, dia mulai merasa tidak selesa lagi.

    Kali ini, dengan tanpa malu-malu di lepaskannya kentut dengan bunyi yang lebih kuat.

    Bapa kekasihnya kembali menatap anjing keluarga mereka dan berteriak, "Celaka Doggy!"

    Sekali lagi si gadis tersenyum dan berfikir, "bagus!" beberapa menit kemudian si gadis merasa perlu mengeluarkan kentut lagi.

    Kali ini dia tanpa berfikir panjang dia melepaskan kentut begitu saja, bunyi kentutnya kali ini boleh menyaingi bunyi kereta api.

    Sekali lagi bapa kekasihnya melihat ke anjing keluarga dengan pandangan jijik dan berteriak, "Celaka Doggy!", cepat pergi dari perempuan itu sebelum dia berak diatas kamu!"


    Last edited by rapunzel on Thu Sep 11, 2008 6:41 pm; edited 5 times in total


    _________________

    Boya_auto
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 367
    Age : 24
    Location : kueitiau_sup
    Job/hobbies : berpuasa...
    heroes : khulafa\' al-Rasyidin
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-08-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by Boya_auto on Thu Sep 11, 2008 6:33 pm

    hahaha....
    ang pa rapunzel dlam cqita tu???
    kntoi r... Very Happy

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Sat Sep 13, 2008 9:23 pm

    Lailatul Qadar


    "Lepas basuh pinggan, ikut abah pergi masjid," kata abah separuh memerintah.

    Aku memandang kepada emak. Emak angguk sahaja. Maksudnya emak mahu aku ikut abah solat subuh ke masjid. Jangan melawan. Nampaknya, aku kena batalkan niat untuk sambung tarik gebar selepas kenyang bersahur.

    Aku bonceng di belakang. Kami tidak pakai helmet. Kopiah sahaja. Ganjil. Dalam cahaya suram menjelang subuh, aku lihat kubah masjid berada di tanah. Bukan di bumbung masjid. Ajaib. Abah macam tidak nampak keganjilan itu. Mata ku terpaku pada kubah masjid, kagum dan jari jemari ku sedikit mengigil kerana rasa kagum yang amat sangat. Aku cuit bahu dia dan tunjukkan ke arah kubah yang berada di tanah. Mungkin kubah itu tengah sujud fikir aku.

    "Kenapa?" tanya abah.
    "Lailatuqadar," kata aku dengan jari masih menunjuk kepada kubah...
    "Berapa lama engkau tak ke masjid!!?"
    Tidak pasal-pasal aku kena marah. Rosak pengalaman suci aku ini.
    "Dia orang tengah renovate masjid la. Bumbung masjid bocor... Pasal tu kubah tu dia orang angkat letak kat tanah," sambung abah lagi.

    Kalau emak ada di sini tentu dia ketawakan aku. Terima sahajalah. Jangan melawan. Kadang-kadang abah lupa yang aku tidak duduk kampung lagi. Aku cuma pulang untuk cuti raya.


    _________________

    smtjs
    Forum Owner
    Forum Owner

    Male
    Number of posts : 444
    Age : 59
    Location : teknik jalan stadium
    Job/hobbies : administrator
    heroes : forum team
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-01

    Re: Cerita Lawak

    Post by smtjs on Sat Sep 13, 2008 9:53 pm

    kancil cucuq angin evo 7..(lawak gila)

    sape kate kereta kancil tak laju??

    Message: Pada suatu malam yang hening dan sunyi di
    lebuhraya utara selatan kelihatan sebuah kancil
    putih tersadai di sebelah lane kerosakan.Ada
    orang tua yang berdiri disebelahnya,pemilik kancil
    tu sedang berjalan kehulu kehilir cuba menahan
    kereta supaya membantu.tidak ada sebuah kereta
    pun berhenti.tiba-tiba datangla sebuah kereta evo 7
    berhenti di sebelah kancil tadi. "ada apa nie
    pakcik,kereta rosak ke?"tanya pemuda berusia
    dalam lingkungan 20an."a'ha rosak "jawap pakcik
    tu simple aje... .

    "ok,cam nie,saya ada tali nanti saya ikat kat
    kereta saya dan saya tarik kereta pakcik sampai
    tol"mamat nie bagi idea.

    "worrait gak tu... ",tapi... .nanti kalau pakcik rasa
    awak bawak laju pakcik akan hon dan bagi high
    beam"

    "ok pakcik"..
    mamat nie pun ikatlah tali kat kereta kancil
    didepan dan hujungnya diikat dibelakang bumper
    evonye. dia pun jalanla..dengan slow dan berhati-
    hati.Dalam lima kilometer mamat nie laju le
    sikit,apalagi pakcik tu pun hon dan bagi high beam
    la kat mamat tu.Mamat tu pun slowkan balik..
    Tiba-tiba ada sebuah ferrari datang dari belakang
    dan press minyak kat mamat evo7.apa lagi,jiwa
    muda pantang dicabar, dia pun tekan la minyak
    rapat nak kejar ferrari nie... lupa la pulak dia
    dengan kancil org tua yg diikat kat belakang
    kereta dia.
    Orang tua tu punya la hangin satu badan,dia pun
    hon dan bagi hi beam bagai nak rak.Mamat evo7
    tu dah tak sedar dah angin punya pasal. Kebetulan
    pilak polis ada buat speed trap kat bawah
    jambatan.
    Vrooommm... ... bedesup peginye...
    ini dah lebih speed limit nie... kate polis nie..cecah
    250kmj memasing nie...
    dia pun contact la kengkawan dia kat depan
    supaya saman kereta-kereta yg laju nie...
    "over..over,ada tiga buah kenderaan memandu
    melebihi had laju,sebuah ferrari,sebuah evo7 dan
    sebuah lagi kalau aku cakap korang mesti tak
    percaye punye... ... ... sebuah kancil putih tengah
    cucuk angin evo7 tu dan bagi hon dan hi beam nak
    potong!!!'


    _________________
    jika menghadapi sebarang masalah sila hubungi kami
    di:-
    smtjsonline@yahoo.com

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Mon Sep 15, 2008 3:33 pm

    Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat . Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong berwarna merah. "Atok buat apa tu?". "Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya. Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok duduk dalam tong merah tu?"


    _________________

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Mon Sep 15, 2008 3:36 pm

    Before marriage:

    He: Yes. At last. It was so hard to wait.
    She: Do you want me to leave?
    He: NO! Don't even think about it.
    She: Do you love me?
    He: Of course!
    She: Have you ever cheated on me?
    He: NO! Why you even asking?
    She: Will you kiss me?
    He: Yes! She: Will you hit me?
    He: No way! I'm not such that kind of person!
    She: Can I trust you?

    Now after the marriage you can read it from bottom to the tOP...


    _________________

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Tue Sep 16, 2008 6:15 pm

    First Part
    Surat Isteri Buat Suami


    Dear abang,

    ayang nak mintak kebenaran abang untuk bawa anak-anak balik ke kampung. abang tak perlu hantar ayang sebab ayang mampu untuk bawa anak-anak ke kampung musim cuti sekolah ni dengan bas.. abang jagalah diri abang dan
    kereta abang baik-baik... cuma ada perkara yang ingin ayang luahkan disini... kereta baru abang tu mahal.. harga mencecah 100k barangkali.. sebab tu abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang.. sampaikan abang dah terlena dalam kereta abang tu sejak abang beli 3 bulan yang lalu dah masuk 3 malam... abang sayangkan kereta abang lebih dari ayang, nak tau ngape?

    harga kereta abang tu lebih mahal dari wang hantaran yang ayah ayang letakan masa kita kahwin dulu.. cuba hantaran ayang lebih mahal dari harga kereta abang?

    tiap-tiap pagi abang mesti gosok kereta abang, nak nampak berkilat..tapi ayang nak dapat kiss g.morning pun susah

    sejak beli kereta tu, sebulan sekali macam-macam aksesori abang beli kat kereta, ayang nak dapat hadiah besday setahun sekali pun susah..

    kereta sebulan sekali abang servis, abang kata kena jaga maintainance. .ayang nak dapat pi salon setahun sekali pun susah..

    kereta abang make up lawa-lawa.. tapi kalau ayang make up lawa-lawa abang kata ayang tak sedar diri

    kereta abang bagi makan minyak mahal-mahal cecah 100 setin pun ada, ayang nak makan pizza sekeping jer masa mengidam anak kedua kita abang kata ayang mengada-ngada

    kereta abang kalau anak-anak sentuh sikit bodynya abang marah anak macam nak makan, ayang jatuh longkang besar boleh abang gelak

    paling menyedihkan.. ayang tanya ngape tidur dalam kereta? abang jawab takut orang curi kereta abang.. kalau ayang kena curi??

    ayang nak balik kampung dulu.. anak-anak nak jumpa atuk dengan nenek depa.. tak nak naik kereta abang takut calar.. ayang calar takpe.. jaga diri elok-elok, sarapan ayang dah sediakan. ayang pi tak lama, lepas sekolah bukak ayang balik lah dengan anak-anak..
    pesanan ayang..

    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU MASAKKAN MAKAN KESUKAAN ABANG
    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU BASUHKAN PAKAIAN ABANG
    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU GOSOKAN KEMEJA ABANG
    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU SIAPKAN AIR MANDI ABANG
    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU KEMASKAN RUMAH ABANG
    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU URUT-URUT BADAN ABANG
    ABANG SURUHLAH KERETA ABANG TU TEMANKAN ABANG TIDUR

    Love,
    ayang


    will be continue with the second/final part


    _________________

    hazim
    Head Administrator
    Head Administrator

    Male
    Number of posts : 381
    Age : 25
    Location : 5 automotif
    Job/hobbies : admin/surfing
    heroes : ???
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by hazim on Tue Sep 16, 2008 11:33 pm

    Disebuah kampung ada seorang atuk
    meninggal dunia,lalu dibawah lah mayat org tua
    2 ke bilik mayat di sebuah hospital...
    cucu nya dtg menjenguk bersama nenek aka bini atu tue la...
    ada air keluar dari kepala atuk tue..
    lalu cucunya dgn selamba bodo bertanya
    "nek naper ada air keluar kat kepala atuk hah?,i need you explaination"

    nenek nya menjawab"w0w,pndai sungguh cucu nenek speaking,
    ala besa la atuk kamu tue 1st meninggal,mestilah nervous skiet..ape da..


    hahahaha....
    yg aku tau semua org meniggal sekali ja..
    wakakakaka.............


    Last edited by hazim on Tue Oct 07, 2008 9:47 pm; edited 1 time in total


    _________________
    “Goodbye’s the saddest word I’ll ever hear
    Goodbye’s the last time I will hold you near
    Someday you’ll say that word and I will cry
    It’ll break my heart to hear you say goodbye”(hazim)


    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Wed Sep 17, 2008 11:03 pm

    Last Part
    Surat Suami Buat Isteri la pulak


    Dear Ayang,

    bukanlah abang sayang keta tu lebih dr ayang.. tapi ayang kene faham keta tu keta bos abang nnti kalau ilang sapa nak ganti.. ayang abang suruh keja ayang xnak, ayang kata nak dok umah jaga anak,nak siap kan sarapan nak kemas umah tapi ayang tiap2 hari bgn tido kul 12.. macam mana nak wat keja umah..cuba lah ayang pk mana x abang tido dalam keta.. abang balik keja lambat skit ayang dah kunci pintu..bukan nye abang gi foya2 kan abang gi keja...lagi satu pasal piza yang ayang ngidam tu.. ayang nak piza yg di oder dr jepun.. mana lah abang ada duit nak oder.. abang nak bg apam balik yg jual kat depan ofis abang ni ayang xnak, ayang nak jugak piza dr jepun.. nasib baik abang x belikan kalau x anak kedua kita tu mesti muka cam doremon..ish xnak laa abang.. pasal hadiah kan abang dah belikan tapi abang sembunyi kan kat dapur.. ayang yang tersalah buang ingatkan sampah.. tulah abang suruh kemas umah tu ayang kata umah kita dah bersih tapi hadiah dgn sampah pun dah jadi serupa jek..hadiah tu mahal tau abang beli untuk ayang..

    sebenarnye abang sayang ayang lebih dr keta tu wlau pun hantaran masa kita kawin cuma rm80k..ayang x tau bpe kali abang turun naik bank nak wat loan rm80k..tapi demi ayang abang wat jugak.. sbb masa tu ayang kalau mekup mmg sebijik maya karin.. tapi sejak ayang wat rebonding 3 tahun lepas stiap kali ayang mekup abang terbayang lak muka pontianak dlm citer pontianak harum sundal malam.. bukan ayang x cantik tapi kening ayang tu gi cukur wat per.. wlau pun abang selalu cukur janggut abang tapi ayang xyah laa nak cukur kening ayang tu...pasal morning kis tu, ayang bgn pun dah tghri nak morning kis cam mana.. dah laa ayang.. abang malas nak citer..tapi abang nak bg tau jgk kat sini ayang tetap no 1 dlm hati abang..nanti kalau naik bas tu bebaik.. ayang nak balik kmpg abang izinkan Cuma jgn lupa kim salam kat mak ayah kat sana.. kalau ada gulai tempoyak ke nnti jgn lupa bwk balik skit.. kalau ada lembu terlepas ke ayang xyah laa susah2 gi kejar lembu tu... biar jek.. nnti abang balik kpg abang kejar kan..bukan apa takut lembu tu tanduk ayang nnti bukan stakat calar jek silap2 leh masuk hspital..

    abang kene tanduk xpe.. jaga anak2 baik2 jgn bagi diorang main kat sungai musim2 banjir ni.. nak dpt anak bukan senang takut nnti ayang ngidam lagi piza jepun lak lagi haru.. baik jaga jek yg dah ada tu..ayang pun jaga diri baik2.. jgn sampai jatuh longkang lagi.. hehe.. abang mmg xnak ketawa masa tu tapi nak wat cam mana ayang jatuh kepala dulu yang masuk longkang..dah laa rambut ayang masa tu baru lepas rebonding.. mmg abang kesian tapi muka ayang lepas jatuh longkang tu xleh abang nak bayang kan cam mana....tgk laa sendiri gambar tu….

    ok lah ayang.. nnti lepas cuti skolah kita jumpa lagi eah.. bye ayang

    love,
    abang


    _________________

    smtjs
    Forum Owner
    Forum Owner

    Male
    Number of posts : 444
    Age : 59
    Location : teknik jalan stadium
    Job/hobbies : administrator
    heroes : forum team
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-01

    Re: Cerita Lawak

    Post by smtjs on Thu Sep 18, 2008 10:58 pm

    Kekasihku Seru

    Cerita ini mengisahkan tentang seorang lelaki yang bernama jimmy.
    dia ni org johor…

    Die ade awek name Julie.julie nih dok kt perlis..

    Diorng nih xpnah jumpe sblom nih,juz msg n call aje..

    Gamba pon diorng xpernah tengok sbb mereka hanya memakai nokia 3310i

    Diorng da xthan nk jumpe sngat2…

    Diorng pon berpakat akn berjumpe pada hari raye pertama..

    Dan diorng brcdang utj berjumpe di rumah julie..

    Julie telah beritahu keluarga dia yg jimmy akan dtng beraya kerumah mereka..

    Pada seminggu sebelom hari raye,Julie terlibat dgn satu kemalangan..

    Mayat julie selamat dikebumikan. .


    Seluruh keluarga Julie sngt bersedih atas pemergian Julie..

    Julie di dapati terkoban dalam kemalangan tersebut..

    Akan tetapi,jimmy tidak mengetahui hal ini..

    Kebetulan,hp jimmy rosak pada hari kematian Julie..

    Sehari sebelum raya,bru lah hp die siap dibaiki…

    Apabila hp da ok,jimmy terus msg Julie..

    Mesej yg dihantar oleh jimmy tersebut semua di'reply'..

    Pada hari yg ditetapkan,dgn alamat yg pernah diberi oleh Julie kpd jimmy..

    Jimmy bertolak dr johor pd subuh awl syawal,dan smpai di perlis pd ptng ari 2 juga dengan memandu kereta proton wira 1.
    6 kepunyaan kwn baiknya…

    Bila smpai shj dirumah Julie,dia terus bagi salam dan memperkenalkan diri kepada ibu bapa Julie...

    Ibu bapa Julie pon menyuruh jimmy duduk..

    Mereka perbualan dgn bertnya tntang diri jimmy..tetapi mata jimmy terjenguk2 kearah dapur dan bilik2 yg ade dirumah tersebut kot2 ade Julie keluar atau menyorok dri dia..

    Jimmy semakin tidak senang duduk..

    Setelah lama berbual,jimmy pon tny pasal Julie kerana beliau tidak tahan nk berjumpa dgn Julie..

    Ibubapa Julie menyarankan supaya jimmy banyak bersabar…

    Jimmy semakin hairan,dan bertanya kepada ibubapa Julie,

    "kenapa mak cik ngan pak cik??ape yg da berlaku pd Julie??"

    "Julie telah meninggal dunia" kata ibu Julie..

    Jimmy semakin kehairanan..

    Jimmy bertanya"bila mak cik??sbb apa??"

    Ibu bapa Julie pon menceritakan tentang hal kejadian..

    Jimmy agak terkejut,Tetapi jimmy tidak percaya kerana beliau ade sms dgn Julie sebelum berangkat ke perlis

    Jimmy pon tunjuk semua sms itu kpd ibu bapa Julie..

    Setelah membaca dan melihat no telefon tersebut,ibu bapa Julie hairan kerana cara sms dan no telefon itu memng Julie yg punye…

    Utk mendapatkan kepastian,ibu bapa Julie bawak jimmy ke tnah perkuburan Julie..

    Jimmy maish x berpuas ati dan mengorek kubur Julie…

    Memng betol Julie sudah mati dan berada didalm kubur tersebut..

    Jimmy semakin hairan dan ketakutan…

    Sebelum julie meninggal,julie telah berpesan kpd org tua die supaya kalo dia mati,tnm skali hp die sbb die terlalu syg kt hp nih..

    Ibu bapa Julie turut menceritakan hal ini kepada jimmy..

    Jimmy pon cuba sms Julie didepan ibu bapa Julie,

    "awk ngah wat pe??"

    Tidak lma kemudian,hp jimmy berbunyi dan ade satu sms diterima,apabila buka shj sms tersebut,kesemua mereka terkejut beruk kerana sms itu dibalas oleh Julie dan sms tersebut berbunyi

    "xde wat papepon..awk da smpai ke??"

    Jimmy semakin panic dan membalas "ibu bapa awk kata awk da MATI??"

    Dan Julie pon balas "memg sy da meninggal.."

    Jimmy cuba beraniakn dri dan membalas semula sms tersebut dgn "ABES 2,MCM MANE AWK BOLEH BALAS SEMUA SMS SY??"

    Tidak lama kemudian,hp jimmy pon berbunyi lg...

    Kesemua mereka menjadi semakin panik,takut dan mcm bermain difikiran mereka semasa jimmy hendak membaca sms tersebut...

    Apabila mereka baca sms tersebut,mereka jd terkejut BEROK & kehairanan n terpinga-pinga…

    Kerana sms tersebut berbunyi

    "DIGI ADA DIMANA-MANA"… hahahahahahahaha haha….


    _________________
    jika menghadapi sebarang masalah sila hubungi kami
    di:-
    smtjsonline@yahoo.com

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Fri Sep 19, 2008 7:54 am

    Drebar baru kereta sewa (New Taxi Driver)

    Kejadian ini terjadi pada malam Jumaat yang lalu. Namanya, Fasha. Kerana terlalu sibuk dan banyak kerja yang harus dibuat dan disiapkan dalam minggu ini maka, Fasha harus bekerja sampai larut malam di ofis. Ketika ingin pulang Susi menahan teksi untuk mengantarnya pulang.

    Fasha: "Kampung Sungai Ramal Dalam ya Pak cik"

    Pak cik kereta sewa itu hanya menggangguk, didalam perjalanan ke Kampung Sungai Ramal Dalam tidak terjadi percakapan antara Fasha dan Pak cik kereta sewa, mungkin Fasha merasa kepenatan kerna bekerja sampai larut malam. 20 minit lamanya keheningan terjadi, tiba-tiba Fasha teringat bahawa duit yang dibawanya tidak cukup untuk membayar tambang kereta sewa. Fasha lalu menepuk bahu belakang Pak cik kereta sewa dengan maksud untuk memberitahu supaya berhenti di kedai minyak didepan untuk mengambil duit di ATM.

    Tapi tiba2 setelah bahu belakangnya ditepuk oleh Fasha, Pak cik kereta sewa itu secara membabi buta memusing stering kereta sewanya ke kanan kemudian ke kiri sambil berteriak bagai kan orang kena histeria, sampai akhirnya kereta sewa itu merempuh tembok penghadang jalan. Nasib baik Fasha dan Pak cik kereta sewa tidak mengalami luka parah.

    Pak cik kereta sewa itu kemudian meminta maaf kepada Fasha.

    Pakcik: "Maaf ya cik, cik tak apa-apa ya? Kenapa di tepuk bahu saya cik, terkejut setengah mati saya cik!!"
    Fasha: "Laa, takkan ditepuk bahunya aja sudah terkejut!!"
    Pakcik: "Sebab hari ini hari pertama saya jadi drebar kereta sewa, cik"
    Fasha: "Habis tu sebelum ni apa pekerjaan pakcik?"
    Pakcik: "Selama 20 tahun saya jadi Drebar Kereta Mayat..."

    Fasha: "patutla...."


    _________________

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Wed Sep 24, 2008 11:49 pm

    Baca Doa Dulu

    Di suatu malam yang hening... Pak pandir dan bininya sedang mendengar ceramah agama dari surau yg berdekatan dengan rumah mereka. Antara ceramahnya adalah membaca doa sebelum makan.

    " Ya tuan-tuan sebelum makan hendaklah kita membaca doa dahulu, ini adalah kerana syaitan akan makan makanan kita dan membuatkan kita makan tak kenyang-kenyang...." kata ustaz itu.

    Lalu pak pandir ni pun baliklah bersama bininya malam tue. Semasa sedang makan malam tu, pak pandir tiba-tiba bangun dan meluru ke tandas berkali-kali. Tak cukup dengan tu, tidur malam tu pulak pak pandir nie asyik terkentuuooot memanjang.

    Bininya tak tahan, maka tanyalah bininya kepada Pak Pandir, "Awak makan apa sampai jadi camni?".
    "Tadi aku makan julap tak baca doa, biar padan muka syaitan tu.... berak-berak makan julap....muahahahahahaha!!!!!

    Sesungguhnya... niat pak pandir memang suci..


    _________________

    Guest
    Guest

    Re: Cerita Lawak

    Post by Guest on Thu Sep 25, 2008 12:05 am

    Soalan Licik, Jawapan Cerdik

    Seorang guru, Cikgu Murni (Umur: 22) menghadapi masalah dengan salah seorang muridnya (Abu). Lalu guru ini bertanya kepada murid tersebut : “Apa sebenarnya masalah awak, Abu?”

    Lalu Abu menjawab, “Saya terlalu cerdik untuk berada di darjah 4, kakak saya menduduki UPSR dan saya lebih cerdik dari dia, maka saya seharusnya berada di tempat yang sama juga!”.

    Cikgu Murni dah tak tertahan. Dia bawa Abu ke pejabat pengetua. Sementara Abu menunggu di ruang tamu, Cikgu Murni terangkan keadaan tersebut kepada pengetua. Pengetua mengatakan yang dia akan berikan ujian kepada Abu dan jika Abu gagal menjawab, maka Abu harus kekal di darjah 3 dan berkelakuan baik. Abu dibawa masuk ke pejabat Pengetua dan Cikgu Murni terangkan pada Abu dan Abu bersetuju untuk ambil ujian yang akan diberikan.

    Pengetua: Apa 3 x 3?
    Abu: 9
    Pengetua: Apa 6 x 6?
    Abu: 36

    Pengetua terus bertanyakan soalan2 berdasarkan tahap pencapaian murid2 UPSR dan si Abu mampu menjawab tiap soalan yang diberikan. Lalu pengetua memandang Cikgu Murni dan berkata, “Saya rasa murid ini sepatutnya berada di darjah 6″, Lalu Cikgu Murni berkata pada pengetua, “Saya ada soalan saya sendiri, boleh tak saya ajukan pada Abu?”. Pengetua dan Abu bersetuju.

    Cikgu Murni: Apa yang lembu ada 4 di badan, tapi saya cuma ada dua?
    Abu: (berfikir) Kaki

    Cikgu Murni: Apa yang ada di dalam seluar kamu tapi tidak pada seluar saya?

    Abu: Saku

    Cikgu Murni: Apa yang bermula dengan huruf “K” akhir dengan “A”, ianya berbulu, berbentuk oval, nyaman dan mengandungi lapisan nipis keputihan?
    Abu: Kelapa

    Cikgu Murni: Apakah yang masuk keras dan berwarna “pink”, bila keluar lembik dan melekit?

    Mata Pengetua terbuka luas dan sebelum sempat dia menahan, si Abu terus menjawab.

    Abu: Gula-gula getah (Bubblegum)

    Cikgu Murni: Apa yang mereka lakukan, lelaki secara berdiri, wanita secara duduk dan anjing secara tiga kaki?

    Mata Pengetua sekali lagi terbuka sangat2 luas dan sebelum dia sempat hendak menahan si Abu terus menjawab.

    Abu: Bersalaman

    Cikgu Murni: Baik, sekarang saya akan ajukan soalan berbentuk siapakah saya, okay?
    Abu: Baik Cikgu

    Cikgu Murni: Awak memasukkan batang kedalam saya. Awak ikat saya untuk saya berdiri. Saya kebasahan sebelum awak.

    Pengetua kelihatan resah dengan soalan yang diajukan oleh Cikgu Murni.

    Abu: Khemah

    Cikgu Murni: Jari memasuki saya. Awak menggesel-gesel saya bila awak teringatkan saya. Lelaki idaman akan mendapat saya dahulu.

    Pengetua semakin resah dan tidak selesa. Lantas terus meneguk segelas Nescafe 3in1.

    Abu: Cincin perkahwinan

    Cikgu Murni: Saya ada bermacam-macam saiz. Bila saya sakit saya akan meleleh. Bila saya keluar, banyak tisu yang akan digunakan. Bila awak hembuskan saya, akan berasa lega.

    Sekali lagi pengetua rasa amat resah dengan soalan yang di ajukan oleh Cikgu Murni dan ingin membantah, tapi si Abu mendahuluinya.

    Abu: Hidung

    Cikgu Murni: Saya batang yang keras. Hujungnya tajam. Saya akan datang dan masuk dengan lajunya.
    Abu: Anak panah

    Cikgu Murni: Sekarang saya akan ajukan soalan dalam Bahasa Inggeris, okay?

    Abu: Okay

    Cikgu Murni: What word starts with a ‘F’ and end in ‘K’ that means lot of heat and excitement?
    Abu: Firetruck

    Cikgu Murni: What word starts with a ‘F’ and ends in ‘K’ & if you dont get it you have to use your hand.
    Abu: Fork

    Cikgu Murni: What is it that all men have one of. It’s longer on some men than on others, the pope does not use his, and a man gives it to his wife after they are married?
    Abu: Surname

    Cikgu Murni: What part of the man has no bones but has muscles, lots of veins and loves pumping?
    Abu: Heart

    Pengetua menghembuskan nafas kelegaan bila mendengar jawapan yang diberikan oleh si Abu, lantas berkata “Baik hantar murid ini ke Universiti Malaya; jawapan yang saya fikirkan semuanya salah”.

    P/s: Jika jawapan anda semua salah, anda adalah sama spesies dengan pengetua yang mempunyai pemikiran kuning… hehehe.

    Guest
    Guest

    Re: Cerita Lawak

    Post by Guest on Sun Sep 28, 2008 10:05 am

    Papa & Mama

    Di suatu pagi, seorang anak lelaki keluar dari biliknya dan bertanya pada neneknya:
    "Nenek, mana Papa dan Mama?"
    "Mereka masih di dalam bilik..." neneknya menjawab.
    Anak itu tertawa kemudian sarapan sendirian lalu pergi sekolah. Ketika pulang.. anak lelaki bertanya lagi pada neneknya:

    "Dimana Papa dan Mama?"
    "Mereka masih di dalam bilik" neneknya kembali menjawab.
    Anak itu tertawa geli, lalu menghabiskan makan tengaharinya dan pergi bermain. Malam harinya barulah anak lelaki tadi pulang untuk makan malam. Sebelum makan, si anak itu bertanya lagi pada neneknya:
    "Di mana Papa dan Mama?"
    "Masih di dalam bilik" jawab nenek.
    Anak itu tertawa geli.
    "Kenapa dari tadi aku perhatikan engkau ketawa saja?!" tanya neneknya dengan nada tinggi.
    Si anak menjawab,
    "Semalam Papa masuk ke bilik saya untuk meminta gel pelembab kulit, tapi saya bagi gam Super Glue..."

    Guest
    Guest

    Re: Cerita Lawak

    Post by Guest on Sun Sep 28, 2008 10:10 am

    Abang aku selalu buat

    Pada suatu hari, adalah dua orang rakan karib menaiki keta. Keta itu dipandu dgn lajunya...
    setibanya di satu Traffic Light, kelihatan lampu traffic light berwarna Merah.
    Si pemandu nie tadi dengan selambanya memecut tanpa menghiraukan lampu merah tadi.
    Kawan kat sebelah dia cemas gila lalu bertanya."Hei mat kau tak nampak ke lampu Merah tadi?!!"
    Mamat menjawab "Jangan takut abang aku selalu buat".

    Selang beberapa kilometer keta ini tiba di satu traffic light, lagi lampu traffic light itu Merah.
    Tanpa segan silu mamat memecut laju. Kali nie member Mamat tadi lagi bertambah cemas
    gila-gila-gila babi lalu memarahi si Mamat tadi. "Lagi sekali kau buat macam tu aku nak
    turun tak kira!!!!" mamat dgn selambanya menjawab "Jgn. takut abang aku selalu buat"
    selang beberapa kilometer, keta nie sekali lagi tiba di satu traffic light. Secara mengejut
    mamat memberhentikan ketanya dgn diikuti kokokkan tayar "SKREET......".
    Member mamat nie terus berkata, "Hei! mamat, kau dah gila ke? kan lampu traffic light tu Hijau"
    nak tau apa yang si mamat nie jawab............ "aku takut abang aku akan lalu jalan yang satu lagi..."

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Mon Oct 06, 2008 7:00 pm

    Cuba TEKA...

    Labu : Ape yang ko bawak tu Labi?

    Labi : Ayam Labu oiii... Haa..ape kate ko teka berape ekor ayam yang aku bawak ni. Kalau tekaan ko tepat, ''kedua-dua' ' ekor ayam ni aku bagi pade ko.setuju..?

    Labu : Boleh jugak.Emmmm. .. tiga kot..?


    _________________

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Mon Oct 06, 2008 9:00 pm

    Kisah tauladan yang menyayat hati

    "Abang ni, pakai tu elok-elok la sikit," kata Liza lembut sambil membetulkan pakaian Usin. Usin tersenyum memandang isterinya.

    "Cantik isteri abang hari ni," Usin mencubit pipi Liza lembut.

    "Ayah, ayah, cepat la yah," Farah dan Adi meluru masuk ke bilik kerana dah tak sabar-sabar nak bertolak pulang ke kampung.

    "Yelah, yelah, ayah dah siap ni."

    Liza hanya tersenyum melihat suaminya itu melayan karenah anak-anak mereka yang comel dan manja.

    "Abang, dah lama kita tak balik kampung macam ni ye?"

    "Iyelah, maklumlah abang ni sibuk dengan urusan perniagaan. Baru kali ni abang ada peluang untuk cuti panjang." Usin berkata kepada isterinya tercinta.

    Perjalanan daripada KL ke Tangkak mengambil masa lebih kurang empat jam. Farah dan Adi dah pun terlelap kat kerusi belakang. Begitu juga dengan isterinya, Liza.

    "Tak sabar rasanya nak tiba kat kampung," Usin berkata dalam hati.

    Sedikit demi sedikit Usin menekan minyak keretanya. Semakin lama keretanya semakin laju dan Usin semakin seronok. Usin dah tak sabar untuk segera sampai ke kampungnya. Pedal minyak ditekannya lagi dan Honda Civicnya mula memecut.

    Usin cilok kiri, cilok kanan. Habis semua kenderaan dipotongnya. Bangga betul Usin masa tu. Terlupa dia sekejap pada anak dan isterinya yang sedang tidur.

    "Eh abang , kenapa bawa laju sangat ni?" tiba-tiba Liza terjaga dari tidurnya.

    "Tak ada apa la sayang, rileks...cepat sikit kita sampai kampung nanti."

    "Sabar bang, sabar. Biar lambat tak apa....jangan laju sangat bang, Liza takut." Liza cuba memujuk Usin supaya memperlahankan kenderaannya.

    "Rileks Liza.tak ada apa-apa," Usin terus memotong bas ekspres di depannya tanpa was-was.

    "Haaa.. kan , tengok. Tak ada apa-apa kan ?" kata Usin setelah berjaya memotong bas ekspres tadi..

    "Sudah la tu bang."

    "Ha... tu ada satu lagi bas ekspres. Liza tengok abang motong dia aaa...."

    Usin terus masuk gear 3, pedal minyak ditekannya hingga jejak ke lantai. Usin terus membelok ke kanan untuk memotong dan.... di depannya tersergam sebuah lori balak yang besar dan gagah dan.....

    BAAANGGG!!!

    "Usin....bangun Sin," sayup-sayup terdengar suara emaknya. Usin membuka matanya. Dia terlihat emaknya di situ.

    "Mak, Usin di mana mak? Mana Liza mak? Macam mana dengan Liza mak? Farah, Adi.... mana anak-anak saya mak?" Bertubi-tubi Usin menyoal emaknya. Usin tak dapat menahan kesedihannya lagi. Usin menangis semahu-mahunya di depan emaknya.

    Emaknya memandang Usin tepat-tepat.

    "Macamana dengan isteri Usin mak, Liza?" Usin masih terus menangis.

    PANGGG!!!

    Kepala Usin yang botak itu ditampar oleh emaknya dengan tiba-tiba. Usin terdiam. Kenapa emaknya buat dia macam tu?

    "Banyak la engkau punya isteri! Keja pun pemalas ada hati nak berbini. Tu la, tidur lagi senja-senja macam ni! Dah! Bangun pegi sembahyang!" emaknya terus merungut sambil berlalu keluar....

    ...Dan Usin tersengih keseorangan. Rasa macam nak masuk dalam tin biskut!

    Malu beb!!

    SekianG

    Moral : Pandulah dengan berhati-hati walaupun di dalam mimpi.. Ingatlah orang tersayang..


    _________________

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Thu Nov 06, 2008 11:16 pm

    Don't Worry

    Masa aku balik dari Singapore menaiki keretapi adalah tiga orang yang duduk
    bersama, dua didepan aku satu kat sebelah. Yang kat depan aku ni, orang
    American dan disebelahnya orang Cuba. Sebelah aku pulak orang
    Bangladesh. Dalam perjalanan tu kami pun berborak-boraklah pasal negara
    sendiri...borak punya borak, tiba-tiba si American ni pun keluarkan duit
    dollar dia lalu dibakarnya, dikeluarkannya sebatang rokok lalu dibakarnya
    rokok itu dengan duit tadi, lepas tu dibuangnya duit itu keluar.
    Terkejutlah semua melihat kelakuan Mat salleh tu tadi... bertanyalah si
    orang Cuba tadi "Why you do that for?". Dengan selamba mat salleh tu
    menjawab "Don't worry, I got a lot american dollar in my country".

    Tercengganglah masing-masing. Belum habis tercenggang..si Cuba ni pun
    tiba-tiba mengeluarkan sebatang curut (curut Cuba adalah antara yang
    termahal didunia) lalu dinyalakannya. Belum sempat beberapa sedut..terus dia
    membuangnya keluar tingkap..."Why you do that for" kata american
    tadi... "Don't worry, i got a lot cigar in my country".

    Terkejutlah aku dibuatnya. Masa tu aku tengok Bangladesh tu tengah pikir
    apa nak dibuat pulak. Masa dia tengah fikir. Aku pun apa lagi... tangkap
    Bangla tu terus aku campak ke luar tingkap....belum sempat dia orang tanya
    lagi aku pun cakap lah...,
    "DON'T WORRY, I GOT A LOT BANGLADESHIS IN MY COUNTRY"


    _________________

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Tue Jan 06, 2009 12:15 pm

    Kisah dalam Kelas..



    Dalam Kelas...mata pelajaran pendidikan islam hampir tamat...
    sebelum keluar... Ustaz pun menberitahu kepada murid2...

    USTAZ: minggu depan kita akan belajar tajuk baru...jadi ustaz nak kamu
    balik
    rumah nanti...baca ayat 287 surah Al-Baqarah...sebab ayat ni ada kena
    mengena dengan tajuk baru kita nanti..



    MURID2 : Orait ustaz!

    seorang pelajar namenyer abu berkata lam ati..(senang jer sbb aku kan da khatam Quran 3 kali, xyah balik baca la...)

    Mingu depannya...MAta pelajaran pendidikan Islam..

    USTAZ: Minggu lepas Ustaz Suruh kamu baca Ayat 287 Surah Al-Baqarah
    kan?saper yang dah baca ayat tu kat rumah?

    Abu yang mengangkat tangan..ustaz pun tersenyum...lalu
    berkata...

    USTAZ : Saya tak percaya lah...

    ABU : Betul ustaz...saya baca..

    USTAZ : cuba kamu bukak Al-Quran..Surah AL-Baqarah ada 286 ayat
    jer...mana
    ada ayat 287..
    harini kita akan belajar tajuk baru...dosa-dosa menipu...

    ABU : alamak...malunyer..



    _________________

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Tue Jan 06, 2009 12:22 pm

    Pilih Isteri


    Ceritanya begini, suatu hati di Kampung Pandan, Kuala Lumpur,ada seorang ibu yang gusar kerana anak sulung lelakinya tak kawin-kawin lagi, so satu hari, si ibu pon bawakla calon-calon yang dirasakan sesuai untuk menjadi bakal menantunya, dia pun menjemput kesemuanya kedalam rumahnya.Lalu memanggil anak sulong lelakinya untuk memilih kut yang mana-mana dia berkenan...




    CALON PERTAMA:

    ciri-ciri : Kulit cerah, rambut ikal

    mayang, pipi gebu, BUKIT besar.....

    Pekerjaan : Operator telefon merangkap

    receptionist

    Si anak lelaki menolak calon pertama. Siibu

    bertanya mengapa

    dia menolak, lalu sianaknya pon berkata:

    "Ala Mak...nih tak syiioookkkk....dia nih

    selalu cakap

    SILA TUNGGU SEBENTAR,TUNGGU SEBENTAR"


    CALON KEDUA:

    Ciri-ciri : Kulit sawa matang, mata bulat

    dan besar,badan 100% bergetah, BUKITnya Just nice

    Pekerjaan : Setiausaha

    Lalu sianak lelaki berkata "Nih lagi tak

    syyiiiooookkkk...asyik-asyik

    HARAP BERSABAR...BERSABAR"


    Siibu pon gelisah kerana kebanyakkan calon

    yang ditunjukkan tidak memenuhi kriteria anak

    lelakinya...

    lalu dia pon menjemput calon terakhir...


    CALON TERAKHIR:

    Ciri-ciri : Kulit gelap-gelita,mata sepet

    sikit, badan 99.99999%

    bergetah, BUKITnya kurang memuaskan

    Pekerjaan : Guru.

    Tanpa segan silu dan memikir panjang lalu si

    anak lelaki ini bersetuju

    untuk memilih calon ini. Lalu si ibu pon

    pening kepala lalu bertanya

    kepada anak lelakinya mengapa dipilih calon

    ini.


    Lalu anaknya pun memberitahu... "Hah! mak nih la

    syyiookkk sikit...kalau cikgu best

    sikit..pasal diaselalu cakap ULANG SEKALI

    LAGI, BUAT BANYAK-BANYAK, SALAH

    NIH,BUAT MACAM NIH 10 KALI LAGI,

    TERUSKAN..HAH..TERUSKAN DAH BETUL TUH..."


    Tiba-tiba adik ! lelaki tersebut yang berumur

    10 tahun menyampuk plak... "Bang!!!....Konduktor bas

    mini lagi bagus bang....

    Diorang selalu cakap...."NAIK CEPAT,NAIK

    CEPAT...MASUK,MASUK.....

    MASUK LAGI, DALAM LAGI...DALAM

    LAGILAAAAHHHHHHHHHHHHHH,

    MASUK BELAKANG....BELAKANG LAGI,LAGI

    BELAKANG SANA

    ...BELAKANG BANYAK KOSONG!...........
    "


    _________________

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Wed Jan 07, 2009 2:44 am

    x pham la..

    huhu..

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Wed Jan 07, 2009 2:50 am

    Zaman Purba



    Megat Terawis dan Komeng merupakan penjahat yang terunggul di daerah Lanang Patah. Setiap hari ada saja karenah mereka yang menganggu ketenteraman awam di daerah tersebut sehingga Sultan naik murka dengan kedurjanaan mereka.

    Maka baginda bertitah kepada panglima Awang Damit dan beberapa hulubalang raja untuk menjalan intipan ke daerah itu untuk mencari bukti segala salahlaku Megat Terawis dan Komeng.

    Awang Damit meyamar sebagai saudagar dan memulakan operasinya. Hendak menjadi cerita dia berjaya menyaksikan penculikan seorang perawan desa oleh dua penjahat tersebut dan nekad mengekori mereka untuk bukti yang lebih nyata.

    Malang tak berbau orang-orang kampung yang juga sedang kemarahan mencari siapa yang telah melarikan perawan dari kampung mereka ternampak Awang Damit sedang mengekori penjahat maka berjaya menangkapnya bersama sekali dengan Megat Terawis dan Komeng.

    Orang kampung terus membawa ketiga mereka ke istana sultan. Lebih malang lagi Megat Terawis telah mengaku bahawa Awang Damit merupakan rakan kongsi mereka dalam menjalankan perbuatan terkutuk itu. Sultan serba salah tetapi tidak dapat membuat apa apa dihadapan orang orang kampung yang sedang dahagakan keadilan.


    “Beta hukumkan ketiga penjenayah ini dengan 50 sebatan yang akan dijalankan esok pagi” Orang kampung merasa puas hati dan menunggu keesukannya.

    Esoknya sultan bertitah suruh menjalankan hukuman. Sebelum itu sultan bertitah.
    “Hari ini adalah hari jadi permaisuri beta. Oleh kerana itu beta ingin memperkenankan satu permintaan daripada Megat Terawis sebelum ia disebat 50 kali “ Megat Terawis meminta sebiji bantal didikat dibelakangnya . Namun sebiji bantal tak bertahan lama. Selepas sepuluh sebatan berkecai bantal dan Megat mengerang kesakitan.

    ‘Awak Komeng beta beri juga satu permintaan ‘ Komeng berfikir dan mengcongak lalu memohon untuk 3 biji bantal diikat dibelakangnya. Bantal bantal itu pun berkecai dibalun penyebat selepas 20 sebatan dan Komeng juga mengerang kesakitan.


    Sultan merasa kesian kepada Awang Damit kerana terpaksa dibabitkan dalam hal ini. ‘Beta lihat kamu Awang seperti di tuduh tetapi tiada bukti untuk menunjuk bahawa kamu tidak bersalah . Maka beta beri kamu dua permintaan sebelum kamu disebatkan ‘

    ‘Tuanku permintaan pertama patik adalah untuk digandakan sebatan ke 100 kali’
    Sultan terkejut namun bertanya awang apakah permintaan keduanya.

    ‘Tuanku permintaan kedua patik ialah untuk mengikat Megat Terawis di belakang patik !’

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Wed Jan 07, 2009 2:52 am

    Surat Untuk Ayah



    Seorang mahasiswa semester akhir menulis surat kepada ayahnya:

    Ayah,
    Saya merasa tidak selesa kerana terus menerus menulis surat kepada ayah untuk
    meminta wang. Saya merasa malu dan sedih. Saya ingin meminta wang sebanyak
    Rm1000 dari ayah, walaupun setiap bahagian tubuh saya memberontak. Saya meminta
    dengan tulus dari hati saya yang paling dalam, ayah maafkan saya.

    Salam dari anakanda,
    Sarip.

    p/s Saya merasa berat hati untuk mengirimkan surat ini, jadi saya cuba untuk
    mengejar posmen yang mengambil surat ini dari dalam peti surat . Saya ingin
    mengambil kembali surat ini dan membakarnya, kerana surat ini pasti menyusahkan
    hati ayah. Saya berdoa dalam hati agar saya dapat semula surat ini, tapi sudah
    terlambat.


    Beberapa hari kemudian dia menerima balasan surat dari ayahnya yang mengandungi
    ayat yang ringkas,

    Untuk Sarip,
    'Nak, doamu sudah dimakbulkan. Suratmu tidak pernah ayah terima'

    Dari Ayahmu.

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Wed Jan 07, 2009 2:55 am

    Akibat Bohong Budak


    Dalam satu kampung, sorang cucu
    tinggal dengan datuknya sebab kedua
    orang tuanya pergi menoreh getah. Si
    datuk ni merangkap baby sitterlah
    kononnya.

    Satu hari si cucu pulang ke rumah
    daripada bermain-main lalu bertanyalah
    kepada datuknya
    “Tok, tadi Dol cakap pelir… Pelir tu
    apa tok?.”

    Terkejut datuknya. Tapi dengan
    selambanya dia berkata
    “Pelir tu songkoklah, macam atuk pakai
    ni” OOoooo macam tu kata si cucu.

    Pada hari lain pula sicucu bertanya
    lagi. “Tok, tadi Minah sebut burit..
    apa ke bendanya tu tok?” Terkejut
    bukan kepalang datuknya.
    Tapi dengan selambanya jugak dia
    menjawab

    “Alah…itu kain..yang emak kau pakai
    tu.”

    Satu hari yang lain pula sicucu
    bertanya lagi… “Tok melancap tu apa?”

    Si datuk malas nak melayan lalu
    dikatakannya melancap tu makan nasi.

    Akhirnya sicucu bertanya lagi
    …..”Tok,berjubur tu apa?” “..Alaah kau
    ni banyak sangat bertanya..berjubur tu
    macam ayah dan mak kau..kerjanya
    menorehlah.”

    Suatu hari yang panas datanglah tok
    Penghulu berkunjung ke rumah kanak-
    kanak tu..selepas diberi salam
    beberapa kali lalu dijawap oleh kanak-
    kanak tu..

    “Datuk kau ada?” a ada tok penghulu.

    “Dia pergi kedai.. Naiklah tok
    penghulu.”

    Tok penghulu pun naik sambil mengipas-
    ngipas dengan songkoknya. Lalu berkata
    budak yang keletah itu.

    “Tok penghulu, kalau panas sangkutlah
    pelir tu kat dinding”

    Terkejut yang amat sangat tok Penghulu
    tu. “Ehhh mana abang kau? ”

    ” Ada kat dapur tengah melancap”

    “… Kakak kau?”

    “..ada kat sungai tengah basuh
    burit..banyak burit dia kena basuh.”

    “Mak ayah kau? EEEh tok penghulu kan
    hari tak hujan berjuburlah mereka.”

    Lalu tok penghulu pun pengsan.




    p/s:minta maap klau lucah sngat..


    Last edited by POSH GIRL on Wed Jan 07, 2009 3:00 am; edited 1 time in total

    Sponsored content

    Re: Cerita Lawak

    Post by Sponsored content Today at 4:40 am


      Current date/time is Tue Dec 06, 2016 4:40 am