Sekolah Menengah Teknik Jalan Stadium

Sistem Register Kami Telah Dibaik Pulih.Harap Maaf Diatas Semua Kesulitan.

Teknik Jalan Stadium Oficcial Forum


    Cerita Lawak

    Share

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Wed Jan 07, 2009 2:58 am

    Che'gu Berahim & Man Dol


    Che'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang
    sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh murid²nya melakukan
    regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana murid² baring dan mengangkat
    kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal. Che'gu Berahim
    asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya menggerakkan kakinya
    tiba² memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Berahim menyergah muridnya yang
    bernama Man Dol. "Woiiii Man, apa sebab kau berhenti ni hah". "Oh Che'gu
    Berahim, basikal saya tengah turun bukit Che'gu, sebab tu saya
    berhenti.Takkan nak kayuh jugak.


    PART II

    Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Berahim telah
    bertanya kpd murid²nya.

    Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?
    Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol lalu Che'gu Berahim pun
    bertanya,
    Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?
    Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah.. jangan pergi
    mana-mana.


    PART III

    Che'gu Berahim sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...
    Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan tepong?
    Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang membuat kek
    didapur.
    Che'gu : Mana tepungnya??
    Man : Tepong kan ke dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke hape??


    PART IV

    Seperti biasa, Che'gu Berahim nie mengajar pelajar di Sekolah Agama.Che'gu
    Berahim mengajar budak tahun satuPada hari tersebut, beliau mengajar
    bab"cara berwudhuk"Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta
    muridnya bertanyakan soalan jika terdapat kemusykilan.

    Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?
    Tiba² seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah Man Dol

    Man : Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil wudhuk
    dua kali?
    Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?
    Man : Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi satu tu
    boleh buat spare part!
    Che'gu : Allahhuakbarr!!!


    PART V

    Che'gu Berahim: Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?
    Joe : Untuk mencari makanan, che'gu
    Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang
    pokok pisang?
    Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu
    Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Man Dol pula. Apakah tugas daun
    pisang?
    Man Dol :untuk membungkus nasi lemak, che'gu....
    Che'gu Berahim: uii... lagi bagus... berdiri atas meja sampai habis kelas.

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Wed Jan 07, 2009 9:20 am

    Tubuh Mongelku Di Kucup.. Di Isap.. Di Ramas Sepuas-puasnya



    Kisah hidupku bermula di sebuah pub terkenal di ibu kota. Aku ditempatkan disuatu tempat yg sempit bersama 19 yg lain Tauke Leong yaaaa..aku masih ingat nama itu..dialah yg memiliki kami..Suatu malam datang seoranglelaki bernama Joe. Aku tak pasti apa yg dibincangkan oleh Joe dgn Taukey Leong..apa yg aku ingat..setelah itu Joe menghampiri dan membawa aku pergi..aku resah meninggalkan kawan yang lain.

    Mereka hanya mampu melemparkan pandangan sayu penuh simpati? simpati padaku dan jugak pada diri mereka sendiri..kerna mereka sedar? mereka juga bakal menerima nasib yang sama? Joe membawa aku berjalan ? jalan menyusuri kaki lima ibu kota dengan riang..sungguh indah pemandangan bandaraya ini alangkah bahagianya jika aku dapat menikmati malam-malam begini tanpa kongkongan..tanpa perlu menjadi hamba kepada sesiapa..

    Tiba Joe berhenti..melabuhkan punggung sambil tersenyum, menyeringai seolah-oleh ada sesuatu yg sedang mengeletek nafsunya perlahan-lahan Joe menyentuh tubuhku..dilurut-lurutnya berkali-kali..aku rimas diperlakukan begini? namun apakan daya.. sebagai makhluk yg lemah aku hanya mampu membiarkan tangan sasa itu menguliti sekujur tubuhku? Joe semakin rakus..aku dikucupnya berkali-kali..terasa sekujur tubuh ku membahang..menjalar hingga ke bahagian puting? uhhh? TIDAK!!!? raungan itu hanya mampu berkumandang di benakku..tubuhku semakin longlai dikerjakan Joe sampainya hatimu Joe..engkau manusia berhati binatang? syaitan bertopengkan manusia. Joe menghela nafas panjang..bibirnya dijauhkan dari tubuh mongelku..apakah dia sudah sedar akan perbuatannya? apakah dia kini menyesal?..Syukurlah jika begitu..masih ada rupanya secebis perasaan simpati dalam hati yg tadinya bagai ditunggang iblis..

    Suasana sepi seketika.. Joe senyap tanpa sebarang bicara..entah berapa kali jam ditangan direnunginya..Sayup kedengaran beberapa suara..seakan menghampiri kami..Joe kelihatan begitu gembira menyambut kehadiran beberapa orang lelaki itu..Seorang darinya merenung tajam kearah tubuh bugarku ini..aku resah dengan renungan itu..renungan yg dipenuhi nafsu serakah..Joe memperkenalkan aku pada nya..Roy? begitu jugak dengan yg lain..Jack Poie dan sigemuk itu..Agi? Roy membisikkan sesuatu pada Joe..dah tanpa ku sedar aku kini berada dalam genggaman Roy? Perkara terkutuk tadi dilakukan lagi? dari tangan ke tangan aku berpindah? aku dikucup..diisap..diramas sepuas-puasnya? aduhh!!!? aku tak mampu lagi menahannya..seluruh tubuhku bagai kan hancur menjadi abu?.tubuh ku di kecap mereka sepuas hati..dan akhirnya? setelah mereka puas memperlakukan diriku, aku dihumbankan di tepi longkang? Habis madu sepah dibuang? maruah hidupku hancur..aku diperlakukan lebih hina daripada seekor anjing..

    Kenapa manusia begitu kejam?..tidakkah mereka sedar..aku juga punya harga diri?syaitan itu tak mungkin akan mengerti..Kini..tinggallah sendirian.. menangis..merintih? mengenangkan nasib hidupku? ya..inilah nasib hidupku???





    Yang Benar,

    Sejenis Rokok berjenama Dunhill




    _________________

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Wed Jan 07, 2009 9:23 am

    Kedai Roti






    Akob begitu asyik menonton perlawanan bolasepak di depan kaca TV, tiba-tiba isterinya terus masuk, "Bang, lampu di halaman depan dah terbakar tolong ganti yang baru ye".

    "Pasang lampu?!!, kamu ingat saya nie TNB ke?" jawab Akob.

    "Kalau abang tak mau tukar lampu, abang tolong betulkan paip air sebab airnya dah tak boleh keluar", minta isteri Akob lagi.

    "Betulakan paip?, kamu ingat saya nie Jabatan Bekalan Air ke?", jawab Akob mengelak.

    "Kalau semuanya abang tak mau buat tak apalah, tapi kalau abang ke kedai nanti jangan lupa tolong belikan saya gas memasak sebab rumah kita dah kehabisan gas", kata isteri Akob.

    "Mintak maap bebanyak saya tak kerja kat Petronas", jawab Akob dengan sinis.

    Kerana merasa terganggu Akob terus keluar ke rumah kawannya untuk menyambung menonton perlawanan bolasepak. Kira-kira jam 2 pagi kemudian Akob pun pulang kerumah. Akob menjadi hairan apabila mendapati lampu di halaman terang benderang, Akob terus ke bilik air, dia sekali lagi terkejut apabila mendapati paip air tak ada masalah lagi. Apabila ia ke dapur Akob mendapati tong gas juga penuh.

    Pada keesokan paginya Akob bertanya pada isterinya "Awak minta tolong pada siapa...?".

    "Begini bang, setelah abang keluar dari rumah semalam, saya menangis di halaman rumah. Tiba-tiba ada seorang lelaki yang sedang melintas di depan rumah kita, bertanya kenapa saya menangis. Saya ceritakan segala-galanya kepadanya. Dengan rela hati dia sedia menolong saya tetapi dengan bersyarat".

    "Apa syaratnya?", tanya Akob ingin tahu.

    "Syaratnya saya perlu pilih sama ada buatkan ia roti atau tidur dengannya".

    " Jadi awak buat roti apa untuk dia?", tanya Akob.

    "Buat roti...?!!! Awak pikir saya nie Kedai Roti ke...?!!!"




    _________________

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Wed Jan 07, 2009 12:03 pm

    Anip wrote:Tubuh Mongelku Di Kucup.. Di Isap.. Di Ramas Sepuas-puasnya



    Kisah hidupku bermula di sebuah pub terkenal di ibu kota. Aku ditempatkan disuatu tempat yg sempit bersama 19 yg lain Tauke Leong yaaaa..aku masih ingat nama itu..dialah yg memiliki kami..Suatu malam datang seoranglelaki bernama Joe. Aku tak pasti apa yg dibincangkan oleh Joe dgn Taukey Leong..apa yg aku ingat..setelah itu Joe menghampiri dan membawa aku pergi..aku resah meninggalkan kawan yang lain.

    Mereka hanya mampu melemparkan pandangan sayu penuh simpati? simpati padaku dan jugak pada diri mereka sendiri..kerna mereka sedar? mereka juga bakal menerima nasib yang sama? Joe membawa aku berjalan ? jalan menyusuri kaki lima ibu kota dengan riang..sungguh indah pemandangan bandaraya ini alangkah bahagianya jika aku dapat menikmati malam-malam begini tanpa kongkongan..tanpa perlu menjadi hamba kepada sesiapa..

    Tiba Joe berhenti..melabuhkan punggung sambil tersenyum, menyeringai seolah-oleh ada sesuatu yg sedang mengeletek nafsunya perlahan-lahan Joe menyentuh tubuhku..dilurut-lurutnya berkali-kali..aku rimas diperlakukan begini? namun apakan daya.. sebagai makhluk yg lemah aku hanya mampu membiarkan tangan sasa itu menguliti sekujur tubuhku? Joe semakin rakus..aku dikucupnya berkali-kali..terasa sekujur tubuh ku membahang..menjalar hingga ke bahagian puting? uhhh? TIDAK!!!? raungan itu hanya mampu berkumandang di benakku..tubuhku semakin longlai dikerjakan Joe sampainya hatimu Joe..engkau manusia berhati binatang? syaitan bertopengkan manusia. Joe menghela nafas panjang..bibirnya dijauhkan dari tubuh mongelku..apakah dia sudah sedar akan perbuatannya? apakah dia kini menyesal?..Syukurlah jika begitu..masih ada rupanya secebis perasaan simpati dalam hati yg tadinya bagai ditunggang iblis..

    Suasana sepi seketika.. Joe senyap tanpa sebarang bicara..entah berapa kali jam ditangan direnunginya..Sayup kedengaran beberapa suara..seakan menghampiri kami..Joe kelihatan begitu gembira menyambut kehadiran beberapa orang lelaki itu..Seorang darinya merenung tajam kearah tubuh bugarku ini..aku resah dengan renungan itu..renungan yg dipenuhi nafsu serakah..Joe memperkenalkan aku pada nya..Roy? begitu jugak dengan yg lain..Jack Poie dan sigemuk itu..Agi? Roy membisikkan sesuatu pada Joe..dah tanpa ku sedar aku kini berada dalam genggaman Roy? Perkara terkutuk tadi dilakukan lagi? dari tangan ke tangan aku berpindah? aku dikucup..diisap..diramas sepuas-puasnya? aduhh!!!? aku tak mampu lagi menahannya..seluruh tubuhku bagai kan hancur menjadi abu?.tubuh ku di kecap mereka sepuas hati..dan akhirnya? setelah mereka puas memperlakukan diriku, aku dihumbankan di tepi longkang? Habis madu sepah dibuang? maruah hidupku hancur..aku diperlakukan lebih hina daripada seekor anjing..

    Kenapa manusia begitu kejam?..tidakkah mereka sedar..aku juga punya harga diri?syaitan itu tak mungkin akan mengerti..Kini..tinggallah sendirian.. menangis..merintih? mengenangkan nasib hidupku? ya..inilah nasib hidupku???





    Yang Benar,

    Sejenis Rokok berjenama Dunhill




    hahahaha...

    nak trgelak aku..

    ingatkan bnda pa.. rolling on the floor laughing

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Thu Jan 08, 2009 12:17 pm

    hak3....
    glak2 ar pueh2 k...


    _________________

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Sun Jan 18, 2009 2:13 pm

    Utara Tak Ditawan Portugis (Fakta sejarah)

    Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah
    Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat
    kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda
    tertentu.. Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan
    Melayu disanggah selama ini.....

    1508: Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja portugis untuk
    meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara ketika itu) dan juga laluan penting
    perdagangan timur barat. Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan
    bala tentera 158 buah kapal, 15300 ( anggaran) bala tentera

    1509: Portugis menghantar perisik ke Melaka untuk mengetahui keadaan kekuatan
    pertahanan disana

    Oct 1511: Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5
    pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan
    Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan Melaka
    serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan
    setelah 15,000 askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5
    Hang bersudara..akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan
    putus asa...

    1512: Setahun 2 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis,
    Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pengeluaran tebu untuk gula
    rantau ini...

    Feb 1512: Alfonso menghantar perisik ke Perlis, Kedah dan Pulau Pinang untuk
    mengetahui kekuatan bala tentera di sana
    mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala
    maklumat yang diperlukan.. .

    Seminggu selepas

    Feb 1512: Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada
    Alfonso. Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Alfonso
    yang selama ini cuba
    disembunyikan dalam buku sejarah…

    Perisik 1.2.3:
    [/b]selamat pagi tuan (sambil bertabik)



    Alfonso: selamat pagi

    Perisik 1:
    Begini lah tuan,
    lupakan saja niat tuan untuk menawan Perlis, Kedah dan Pulau Pinang


    Alfonso: Kenapa kuat sangat
    kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)


    Perisik 2: Untuk menawan melaka
    yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang
    Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15,000 bala tentera, inikan
    pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinang yang mempunyai beribu ribu
    hang..


    Perisik 3:
    Betoi tu
    tuan...antaranya
    hang sihat, hang buat apa, hang apa habaq, hang lagu mana, hang pi mana, hang
    nak pi mana, hang kat mana, hang singgah dulu, bapak hang, mak hang, adik hang,
    tok hang dan macam macam lagi hang ada kat sana.....


    Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan
    pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat ngeri.......
    ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ…


    _________________

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Sun Jan 18, 2009 9:35 pm

    haha..

    kira hang2 ja trus takot.. rolling on the floor

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Sun Jan 18, 2009 11:03 pm

    hak3...
    mmg byk hank pown kt uara


    _________________

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Mon Jan 19, 2009 8:31 pm

    uara?

    tlis la lek lok..

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by c o k e l a t on Wed Jan 21, 2009 6:26 pm

    hang anip
    hang botak
    hang hazim

    ni baru 3 owg panglima perang smtjs.
    ta sebut abeh g.
    hang kt kolej & sekolah2 lain. hahahahahah


    _________________

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Thu Jan 22, 2009 2:13 am

    haha..

    btul2..

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: Cerita Lawak

    Post by Anip on Thu Jan 22, 2009 3:16 pm

    hank anyp gak no 1...
    hak3....
    dh2...
    x yar dk chat kt cney


    _________________

    botak
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 378
    Age : 27
    Location : mergong alor setar
    Job/hobbies : jamming
    heroes : cikgu aziz wahahaha
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-10-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by botak on Mon Jan 26, 2009 10:56 pm

    hang botak yg pling kuat skli ...
    hahaha...

    hazim
    Head Administrator
    Head Administrator

    Male
    Number of posts : 381
    Age : 25
    Location : 5 automotif
    Job/hobbies : admin/surfing
    heroes : ???
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-04

    Re: Cerita Lawak

    Post by hazim on Tue Jan 27, 2009 5:59 pm

    hang hazim lgi kuat..

    Smile


    _________________
    “Goodbye’s the saddest word I’ll ever hear
    Goodbye’s the last time I will hold you near
    Someday you’ll say that word and I will cry
    It’ll break my heart to hear you say goodbye”(hazim)


    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Fri Feb 06, 2009 6:06 am

    Lupa Makan Ubat


    Pada satu malam isteri Udin mengejutkan udin yang sedang nyenyak tidur.

    Isteri: Bang, bangun bang...bangun la cepat
    Udin: hish apa nie kejutkan orang tgh2 malam nie...
    Isteri: Abang lupa makan ubatla...cepatla bangun..kan doktor dah pesan kena makan sebelum masuk tidur.
    Udin: Ubat apa ?
    Isteri: Ubat tidur.
    Udin: @#%^#^????


    Last edited by nokia on Fri Feb 06, 2009 6:09 am; edited 1 time in total

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Fri Feb 06, 2009 6:08 am

    Serah Pada Yang Atas


    Pada suatu hari Si Amin disuruh oleh emaknya mengambil mangga di kebun. Sedang Amin memanjat pokok mangga, tiba-tiba dia terlihat ke bawah ada sepasang remaja sedang 'bercekerama'. Maka berdirilah bulu roma Si Amin. Dia pun bertahan di atas pohon sambil menahan lututnya yang semakin mulai gemetar.

    Tak lama kemudian didengarnya suara isak tangisan remaja perempuan itu, sambil tersendat-sendat dia bicara. "Abang macamana kalau saya hamil nanti? Abang kena bertanggung jawab." "Sudahlah, dik, kita serahkan semua ini pada Yang Di Atas, " jawab si lelaki..

    Si Amin terperanjat lalu dia berteriak, "Wah! wah! kamu berdua yang sedap-sedap di bawah, senang-senang nak serahkan semuanya pada aku! Aku kan cuma tengok saja, usik pun tidak!!

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Fri Feb 06, 2009 6:11 am

    Hadiah Valentine!


    Suatu kisah di sudut KL

    HADIAH HARIJADI

    Hasan Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk
    kekasih barunya, Mek Ayu. So si Hasan ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat Sogo. Oleh kerana Hasan Jendul dan Mek Ayu baru dua bulan berkawan jadi si Hasan Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu topi kain fesyen baru saje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Hasan pulak pegi beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga baru, sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam adik Hasan Jendul!& gt; Selepas membayar, Hasan Jendul pun terus pergi kaunter hadiah dan suruh diorang bungkus tanpa check dulu.
    Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama hadiah yang dah tersilap tu (Dan surat yang dia tulis tu berbunyi cam nie);

    > > Istimewa untuk kekasihku Mek Ayu, San pilih
    > > hadiah nie
    > > kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar
    > > jalan-jalan dan selalu mengadu sebab panas. Kalau
    > > bukan sebab pasal adik sepupu San, San dah nak beli
    > > yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembap sangat.
    > > Tapi San tengok adik sepupu San pakai yang ada
    > > bunga tu nampak cantik pulak.San pilih warna hitam
    > > tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu
    > > tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok
    > > saje. San suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang Ayu je.

    > > Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka
    > > sebab San
    > > rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak
    > > tengok Ayu pakai depan San. San harap Ayu akan pakai
    > > untuk San hujung minggu nie. Salam sayang untuk
    > > kekasihku,Mek Ayu.

    > > Yang amat menyintai dan menyayangi dirimumu,
    > > Hasan Jendul

    P/S : Kalau Ayu nak pakai, San nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Fri Feb 06, 2009 6:13 am

    Rakan Panglima



    Tahun 1441- Sebelum memulakanperjalanan menuju ke medan perang, seorang panglima menemui rakan yg cukup dipercayainya.

    PANGLIMA: Simpan anak kunci ini! Jika aku tak kembali, kau bukakanlah cawat besi isteri ku. Aku izinkan dia berkahwin dengan sesiapa yg disukainya.

    RAKAN : Baiklah sahabat ku.

    Menjelang petang, ketika panglima bersama tenteranya berehat di sebuah lembah, kelihatan di kejauhan seorang lelaki menunggang kuda cukup pantas menuju ke arah kumpulan tentera itu. Setelah hampir, barulah panglima mengenalinya - dia ialah rakan yg cukup dipercayainya itu.

    RAKAN : Maaf… panglima bagi kunci yg salah!! (Hhmmh hampeh, dah cuba buka dulu rupanya! hehe

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: Cerita Lawak

    Post by nokia on Fri Feb 06, 2009 6:16 am

    Urine Test


    Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik, Lias terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera
    mendekati Amin.

    Lias : Kenapa menangis?

    Amin : Saya datang untuk ujian darah.

    Lias : Awak takut ke?

    Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka telah
    terpotong jari saya.

    (Mendengarkan penjelasan Amin, Lias menangis.)
    Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?

    Lias : Saya datang untuk ujian air kencing…

    Sponsored content

    Re: Cerita Lawak

    Post by Sponsored content Today at 4:38 am


      Current date/time is Tue Dec 06, 2016 4:38 am