Sekolah Menengah Teknik Jalan Stadium

Sistem Register Kami Telah Dibaik Pulih.Harap Maaf Diatas Semua Kesulitan.

Teknik Jalan Stadium Oficcial Forum


    APAKAH ITU CINTA

    Share

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Fri Sep 26, 2008 2:13 pm

    cinta perlukan org yg setia


    _________________

    hazim
    Head Administrator
    Head Administrator

    Male
    Number of posts : 381
    Age : 25
    Location : 5 automotif
    Job/hobbies : admin/surfing
    heroes : ???
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by hazim on Sun Sep 28, 2008 10:28 pm

    cinta ibarat kain putih
    ala yg jual kat kmdar 2 ..
    semeter 1.50......
    kita yg mewarna warnikan nya...


    _________________
    “Goodbye’s the saddest word I’ll ever hear
    Goodbye’s the last time I will hold you near
    Someday you’ll say that word and I will cry
    It’ll break my heart to hear you say goodbye”(hazim)


    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Mon Sep 29, 2008 12:24 am

    cnta x leyh dijual beli


    _________________

    Boya_auto
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 367
    Age : 24
    Location : kueitiau_sup
    Job/hobbies : berpuasa...
    heroes : khulafa\' al-Rasyidin
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-08-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Boya_auto on Mon Sep 29, 2008 3:46 pm

    cinta mcm kain putih yg tebal 2 bqu sejati...
    bla mati oqg balut ngn kain tu r...

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Mon Sep 29, 2008 4:41 pm

    cinta zman emaja ialah monkey love


    _________________

    cadbury
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Number of posts : 12
    Age : 27
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-29

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by cadbury on Mon Sep 29, 2008 10:34 pm

    bercinta!!
    ada pasang surutnya..
    kdg2 bahagia dan kdg2 xbahagia..
    itulah cinta...
    dgn adanya cinta, manusia dpt mematangkan diri...

    Boya_auto
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 367
    Age : 24
    Location : kueitiau_sup
    Job/hobbies : berpuasa...
    heroes : khulafa\' al-Rasyidin
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-08-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Boya_auto on Mon Sep 29, 2008 11:24 pm

    tanpa cinta siapalah kita..

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Tue Sep 30, 2008 2:25 pm

    cinta kna da laki ng pmpuan...
    bkn kaum sjenis


    _________________

    hazim
    Head Administrator
    Head Administrator

    Male
    Number of posts : 381
    Age : 25
    Location : 5 automotif
    Job/hobbies : admin/surfing
    heroes : ???
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by hazim on Mon Oct 06, 2008 12:30 am

    lolz..

    cinta amat memedihkan...


    _________________
    “Goodbye’s the saddest word I’ll ever hear
    Goodbye’s the last time I will hold you near
    Someday you’ll say that word and I will cry
    It’ll break my heart to hear you say goodbye”(hazim)


    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Mon Oct 06, 2008 5:31 pm

    cnta ley jd gla


    _________________

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by c o k e l a t on Mon Oct 06, 2008 6:55 pm

    Menjadi Ikhlas Saat Hati Tidak Bisa Ikhlas

    Mencoba Ikhlas dengan keadaan yang tidak bisa membuat kita ikhlas adalah suatu yang sulit, tapi ternyata dengan Keikhlasan seseorang benar-benar menjadi amat penting dan akan membuat hidup ini sangat mudah, indah, dan jauh lebih bermakna, dan kemarin saat meminta istri untuk iklhas saat kehilangan tas di meja kerja dikantornya, memang agak sedikit susah, tetapi Saya memintanya untuk bermunajad dan mengikhlaskan atas ketidak iklasan yang terjadi pada apa yang terjadi, insya Allah pasti ada hikmah dibalik semua cobaan yang terjadi.

    Rasa Ikhlas bisa berkaitan dengan kebahagiaan. Jadi jika kita bisa membuat dan mengkondisikan suasana hati kita pada posisi ikhlas maka kita akan merasa bahagia atau tenang. Pernahkan kita tiba-tiba hati kita merasa bahagia tanpa sebab apapun. Rasa itu sebenarnya diakibatkan oleh rasa Ikhlas atas apa yang kita terima baik saat karunia yang kita dapat atau musibah yang kita dapat.

    Selain membuat diri merasa bahagia dan tentram, apa sih manfaatnya disaat kita ikhlas? Jika kita Ikhlas kita akan merasa kita menyerahkan semua masalah kita kepada Tuhan. Doa kita akan diterima jika kita merasa ikhlas. Jadi kita sebagai manusia adalah makhluk yang lemah ini akan berubah menjadi makhluk yang kuat se alam semesta jika kita pada zona Ikhlas atau berserah diri kepada Tuhan, karena segala keinginan kita mungkin akan di kabulkan. Yang lebih kuat dari gunung adalah besi, yang lebih kuat dari besi adalah api, yang lebih kuat dari api adalah air yang lebih kuat dari air adalah angin. Yang lebih kuat dari angin adalah manusia yang ikhlas.

    Perlu diingat saat ditimpa suatu musibah pasti akan sulit kita ikhlas menerima apa yang terjadi kepada kita, tapi coba lag ingat dibalik kesulitan pasti ada kemudahan, Setiap tangisan pasti akan ada ada sebuah senyuman. Seorang yang ikhlas akan memiliki kekuatan yang besar. Ia seakan-akan menjadi pancaran energi yang melimpah. Keikhlasan seorang dapat dilihat pula dari raut muka, tutur kata, serta gerak-gerik perilakunya yang selalu tenang dan damai.

    Seseorang yang selalu meratapi apa yang terjadi, menyesali kesalahan atau kekeliruan yang dibuat dan terpaku pada waktu mereka yang terbatas hanya akan merasakan kesusahan, kesengsaraan dan dan keputusasaan dengan sebuah keikhlasan menerima apa yang terjadi, akan membuat kita kembali menatap sesuatu kejadian dengan penuh pesona, terima dengan ikhlas apa yang kita miliki, apa yang terjadi, dan apa yang menimpa kita, maka tidak akan ada lagi sesuatu menjadi sebuah beban.

    Janganlah pernah merasa terlau terhimpit, terkekang karena di dunia ini segala sesuatu pasti berubah, saat hati tidak bisa ikhlas, coba lah berdoa untuk bisa ikhlas atas ketidak ikhlasan kita. tataplah masa depan, jalani dengan penuh keikhlasan dan kesabaran, karena pasti dibalik sebuah permasalahan pasti akan muncul kemudahan. Satu hal ikhlas itu tidak berarti pasrah, ikhlas itu menerima dengan baik apa yang terjadi, dengan tetap berusaha mencapai apa yang kita inginkan.

    Menjadi ikhlas saat hati tidak bisa menjadi ihklas adalah tetap yang terbaik, ujian atau cobaan pasti akan terus mengalir, ikhlas menerima dan sabar menjalani adalah sebuah kunci dalam menjalani semua yang ada.

    "YA Allah ikhlaskan hamba atas ketidakihklasan hati, Asal Engkau terus bersama ku ya Allah"


    _________________

    botak
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 378
    Age : 27
    Location : mergong alor setar
    Job/hobbies : jamming
    heroes : cikgu aziz wahahaha
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-10-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by botak on Thu Oct 23, 2008 3:50 pm

    cinta tu ibarat stu pmbaziran....
    pembiziran wang dan masa...

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by c o k e l a t on Tue Nov 04, 2008 8:24 pm

    20 Resepi Cinta Untuk Hancurkan Perhubungan

    Perhubungan selalunya bukanlah sesuatu yang mudah untuk diurus walaupun dah bersumpah setia terhadap cinta bersama.

    Masalah besar yang selalu berlaku bila salah seorang atau kedua pasangan berterusan buat kesalahan yang sama kemudian tak tau/tak faham kenapa la perhubungan mereka bermasalah.

    Beberapa perkara dari sikap,cara berfikir dan cara berkomunikasi seseorang itu,kalau diulangi dan dibuat berterusan berpotensi sangat menghancurkan perhubungan.

    Anda buat yang mana?


    1. Walau pun anda takde fakta dan hujah yang lengkap, anda terus kata anda betul dan terus amalkan sikap keras kepala.

    2. Tak pernah minta maaf! Walaupun terang-terang anda ni salah.

    3. Pentingkan diri anda.Buat tak tau je kepentingan/ keperluan pasangan anda. Yang penting apa anda nak MESTI anda dapat dan dia tunaikan.

    4. Tak pernah mengaku dan menunjukkan yang anda terluka. Sebaliknya bila terluka, cepat-cepat melenting dan marah.

    5. Anda tau kekurangan,kesalaha n dan rahsia keluarga pasangan anda dan gunakan itu semua bila anda gagal masa berbincang dengan pasangan.

    6. Bila pasangan buat salah,anda guna dan manipulasi perasaan bersalah itu untuk menyerang emosinya.

    7. Sentiasa cekap cari kesalahan pasangan. Kalau dia buat perkara baik,tak puji dan buat tak tau.

    8. Buat janji. Tak tepati!.

    9. Buat-buat faham apa yang di cakap dan sampaikan walaupun anda sepatah apa pun tak faham.

    10. Tak pernah serius dalam apa hal pun.

    11. Sentiasa cakap anda ‘pasti mati’ kalau dia buat tak tau pada anda.

    12. Selalu ungkit perkara lepas. Cara penyampaian je tak sama tapi isi dan fakta tetap sama.

    13. kalau bertengkar,sentiasa tak nak kalah. Anda bertengkar bukan untuk mencari penyelesaian tapi untuk ‘menang’. Jadi apa cara pun anda mesti buat anda menang sampai pasangan tak tahan.

    14. Tak tunjukkan tanda anda ambil berat pasangan anda.

    15. Tekankan apa yang anda kata jauh lebih penting dari pasangan anda. Jadi anda selalu ‘potong’ cakap bila pasangan sedang bercakap.

    16. Bila anda dapati anda betul dalam sesuatu perkara,selalu cakap, “Itulah..saya dah cakap..awak degil..”.

    17. Selalu anggap pasangan anda saja yang perlu faham kehendak/keperluan anda dan perlu secepat mungkin buat apa saja untuk anda tanpa perlu anda cakap.

    18. Bagi yang dah berkahwin,dalam perhubungan sex,anda anggap keperluan sex pasangan sama je macam anda.

    19. Rajin komen yang tak elok tentang ibu bapa/keluarga pasangan anda.

    20. Bertindak bahawa semua yang di atas tu,anda tak buat. Pasangan anda yang sebenarnya perlu berubah!


    _________________

    hazim
    Head Administrator
    Head Administrator

    Male
    Number of posts : 381
    Age : 25
    Location : 5 automotif
    Job/hobbies : admin/surfing
    heroes : ???
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by hazim on Thu Nov 06, 2008 5:57 pm

    cinta?
    x dak maknanya bg akuw....
    sebab x dak sapa nak kat aku

    ^_*


    _________________
    “Goodbye’s the saddest word I’ll ever hear
    Goodbye’s the last time I will hold you near
    Someday you’ll say that word and I will cry
    It’ll break my heart to hear you say goodbye”(hazim)


    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Fri Nov 07, 2008 2:11 pm

    cinta adalah 1 anugerah


    _________________

    bulat_auto08
    =no0B=
    =no0B=

    Male
    Number of posts : 37
    Age : 25
    Location : at the town
    Job/hobbies : Study/Sleep
    heroes : SuperMAN
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-08-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by bulat_auto08 on Fri Nov 07, 2008 3:32 pm

    kuw no komen dlam cinta nie....
    ase2 la bkn bez pown.............. cheers

    Anip
    saya top spammer xD
    saya top spammer xD

    Male
    Number of posts : 1238
    Age : 25
    Location : lOst StUck
    Job/hobbies : *dy
    heroes : Pengarah PSAS
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-07

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Anip on Sat Nov 08, 2008 11:06 am

    nah...
    x pdn ng hank


    _________________

    botak
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 378
    Age : 27
    Location : mergong alor setar
    Job/hobbies : jamming
    heroes : cikgu aziz wahahaha
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-10-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by botak on Fri Dec 19, 2008 10:10 pm

    hazim wrote:cinta?
    x dak maknanya bg akuw....
    sebab x dak sapa nak kat aku

    ^_*

    sama la kita....
    aku duk ngorat pompan sekoq pun x lekat...
    hahaha....


    cinta itu ibarat ntah la...
    hahaha....

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by nokia on Thu Dec 25, 2008 12:05 pm

    pdan dgn muka hg hazim! rolling on the floor

    c o k e l a t
    Junior Administrator
    Junior Administrator

    Female
    Number of posts : 344
    Age : 24
    Location : Alor Star
    Job/hobbies : Shopping
    heroes : Tom Cruise
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-07-04

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by c o k e l a t on Thu Jan 15, 2009 10:50 pm

    Apakah Kita memahami APA itu CINTA?.... CINTA...


    * Jika kita mencintai seseorang,kita kan sentiasa mendoakannya walaupun dia
    tidak berada disisi kita.

    * Jangan sesekali mengucapkan selamat tinggal jika kamu masih mahu mencuba.

    * Jangan sesekali menyerah jika kita masih merasa sanggup.

    * Jangan sesekali mengatakan kikta tidak mencintainya lagi jika kita masih
    tidak dapat melupakannya.

    * Cinta datang kepada orang yang masih mempunyai harapan walaupun mereka
    telah dikecewakan. Kepada mereka yg masih percaya,walaupun mereka telah
    dikhianati. Kepada mereka yang masih ingin mencintai,walaupun mereka telah
    disakiti sebelumnya dan kepada mereka yang mempunyai keberanian & keyakinan
    utk membangunkan kembali kepercayaan. !

    * Jangan simpan kata2 cinta pada orang yang tersayang sehingga dia meninggal
    dunia, lantaran akhirnya kita terpaksa catatkan kata-kata cinta itu pada
    pusaranya. Sebaliknya ucapkan kata-kata cinta yg tersimpan dibenakmu itu
    sekarang selagi ada hayatnya.

    * Mungkin Tuhan menginginkan `kita bertemu dan bercinta dengan orang yg salah'
    sebelum bertemu dengan orang yang tepat kita harus mengerti dan berterima
    kasih atas kurniaan itu

    * Cinta dapat mengubah.... .pahit menjadi manis,debu beralih emas,keruh menjadi
    bening,sakit menjadi sembuh,penjara menjadi telaga, derita menjadi nikmat
    dan kemarahan menjadi rahmat.

    * Sungguh menyakitkan mencintai seseorang yang tidak mencintaimu, tetapi lebih
    menyakitkan Mencintai seseorang dan kita tidak pernah memiliki keberanian
    untuk menyatakan cintamu kepadanya.

    * Seandainya kita ingin mencintai atau memiliki hati seorang gadis,
    ibaratkanlah seperti menyunting sekuntum mawar mer! ah. Kadangkala kita
    mencium harum mawar tersebut tetapi kadangkala kita terasa bisa duri mawar
    itu menusuk jari.

    * Kadangkala kita tidak menghargai orang yang mencintai kita sepenuh hati ,
    sehinggalah kita kehilangannya . Pada saat itu, tidak guna sesalan kerana
    perginya tanpa berpatah lagi.

    * Cintailah seseorang itu atas dasar siapa dia sekarang dan bukan siapa dia
    sebelumnya. Kisah silam tidak perlu diungkit lagi kiranya kita benar2
    menyintainya setulus hati.

    * Cinta adalah keabadian dan kenangan adalah hal terindah yang pernah dialami.

    * Permulaan cinta adalah membiarkan orang yang kita cintai menjadi dirinya
    sendiri, dan tidak merubahnya menjadi gambaran yang kita inginkan. Jika
    tidak , kita hanya mencintai pantulan diri sendiri yang kamu temukan didalam
    dirinya.

    * Kamu tidak pernah tahu bila kita akan jatuh cinta, namun apabila sampai
    saatnya itu raihlah dengan kedua tanganmu dan jangan biarkan dia ! pergi
    dengan sejuta rasa tanda tanya dihatinya.

    * Bercinta memang mudah. Untuk dicintai juga memang mudah. Tapi untuk dicintai
    oleh orang yang kita cintai itulah yang sukar diperoleh.

    * Kecewa bercinta bukan bermakna dunia sudah berakhir. Masa depan yang cerah
    berdasarkan pada masa lalu yang telah dilupakan. Kamu tidak dapat melangkah
    dengan baik dalam kehidupan kamu sampai kita melupakan kegagalan kita dan
    kekecewaan itu.

    * Cinta itu apabila kita bertemu dan membuat pilihan yang tepat.

    * Sesuatu percintaan yang terjalin di antara dua insan itu tidak akan ada
    kemesraan atau kemanisannya sekiranya sentiasa membayangi akan kemusnahan , kekecewaan dan kehancuran.


    _________________

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by nokia on Thu Jan 22, 2009 2:16 am

    cinta klau brpisah mmang hati ttup..

    botak
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 378
    Age : 27
    Location : mergong alor setar
    Job/hobbies : jamming
    heroes : cikgu aziz wahahaha
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-10-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by botak on Fri Jan 23, 2009 4:53 pm

    cinta la kepada ALLAH dan rasulNYA...

    nokia
    V.I.P MEMBER
    V.I.P MEMBER

    Male
    Number of posts : 288
    Age : 21
    Location : All Look Star!
    Job/hobbies : Surfing..
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-06-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by nokia on Sat Jan 24, 2009 12:48 am

    btul tuh botak..

    botak
    Forum Mvp
    Forum Mvp

    Male
    Number of posts : 378
    Age : 27
    Location : mergong alor setar
    Job/hobbies : jamming
    heroes : cikgu aziz wahahaha
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-10-10

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by botak on Mon Jan 26, 2009 10:54 pm

    taw xpa...
    cm anip dok kata....

    Sponsored content

    Re: APAKAH ITU CINTA

    Post by Sponsored content Today at 12:04 pm


      Current date/time is Sun Dec 11, 2016 12:04 pm